Inga Fauske og André Rostad står bak bedriften Skolelyd

Hvilke endringer har skjedd siden vi først startet opp?

Etter at Skolelyd først startet opp i 2019, har det skjedd store forandringer med både produktene og abonnementstjenesten som tilbys våre kunder. Vi er fleksible og raske når det kommer til å utvikle oss i takt med kundenes behov og forventninger.

Dette har også gitt oss mange trofaste kunder. Ved utgangen av 2019 hadde vi totalt 550 hodetelefoner med abonnement ute i Norske skoler. Lenger ned kan du lese hvor mange aktive abonnementer vi har i 2022.

Endringer som forbedrer kundeopplevelsen

Skolelyd bilde 2

UTVIKLING: Øverst fra høyre ses hodetelefonene fra det første Skolelyd tilbød i 2019 til den nye modellen som snart kan bestilles. Under en spesiallaget modell som kan seriekobles. Foto: Tor Arne Brekne

Vi jobber stadig for å sikre forbedring av produkter, abonnementsløsning og andre tiltak som kan gjøre livet lettere for våre kunder. Her er en oversikt over noen av endringene som har skjedd siden vi først startet opp i 2019:

På 2,5 år har vi gjort fem oppgraderinger av vår bestselger. Vi har blant annet skiftet ut nesten alt av deler for å gjøre hodetelefonene enda mer robuste. Den har fått større øreputer som går over ørene, sterkere aux-kabel, bedre lydkvalitet og forsterket bøyle. Resultat: Mer fokus for eleven og gir god komfort ved bruk over lengre økter. Det er kanskje ikke så rart at den er en bestselger i dag?

Vi har skiftet ut kabel og endret materialer på enkelte produkter for å sikre økt holdbarhet og levetid.

De siste tre årene har vi brukt mye tid på å tilpasse abonnementsløsningen og gjøre den mer fleksibel, og vi jobber nå med ytterligere forenkling av avtalen slik at den blir enda mer transparent og oversiktlig.

Vi har brukt utallige timer sammen med kunder, leverandører og samarbeidspartnere for å finne ut hva som kan forbedres av produkter og tjenester. Dette har gitt oss mange hyggelige og konstruktive samtaler som har ført oss nærmere våre kunder. I tillegg har vi fått et sterkere samarbeid med våre leverandører, som har blitt enda mer engasjert i at vi skal lykkes. Derfor strekker de seg også langt for å finne løsninger der våre kunder ser utfordringer.

Midt i alt dette har vi jobbet mye med miljø og bærekraft, noe vi tidligere har skrevet om på fagbloggen. Vi har blant annet fått miljøfyrtårnsertifisering, miljøsertifikat fra Norsirk og erklæringer som støtter opp under at våre leverandører og underleverandører har gode arbeidsforhold. Vi ser med andre ord nøye på hvordan ditt kjøp påvirker hele forsyningskjeden.

Alle som ble abonnementskunder i 2019/20 og som fikk levert våre aller første og noe spinkle hodetelefoner, har over tid fått erstatninger av oss for produkter som eventuelt har blitt ødelagt.

Kundene våre har nå hodetelefoner av et helt annet kaliber. De tåler mer, har bedre lyd og er dessuten mer komfortable. Både elever og lærere er veldig fornøyde med den penge- og tidsbesparende løsningen, som også inkluderer oppgradering av produkter i avtaleperioden. 

Hvorfor investerer Skolelyd så mye tid på videreutvikling?

Målet vårt er å bli Norges største aktør innen leveranse av hodetelefoner til skolen. Da kan vi ikke sitte rolig i båten og tro at et produkt som selger nå, vil fortsette å selge i all fremtid.

Dette er en av grunnene til at vi hele tiden forsøker å utvikle oss i takt med kundens ønsker og forventninger. Skolene er svært opptatt av å få hodetelefoner som dekker alle deres behov, og med den rivende utviklingen innen teknologi endres også behovene raskt.

 

Hodetelefoner som tidligere kun har blitt brukt til å lytte på innhold, brukes nå i større grad til å produsere innhold. Elever leser for eksempel inn engelske tekster eller spiller inn lyriske dikt som de selv har skrevet i forbindelse med norsk-leksen. Da er det viktig med godt utstyr!

Stadig bedre løsninger har gitt oss mange trofaste kunder

Mange av dagens selskaper jobber hardt for å gjennomføre salg, og så snart kunden har betalt er arbeidet over. Vi i Skolelyd ønsker å skille oss ut i mengden. Derfor fortsetter vi det harde arbeidet også etter at et salg er utført, slik at kundeopplevelsen blir best mulig.

 

Ved utgangen av 2019 hadde vi totalt 550 hodetelefoner med abonnement. Nå har vi over 30 000 abonnenter i Norge, og med nærmere 70 000 engangskjøp kommer vi til å ha solgt 100 000 hodetelefoner før året er omme.

 

Vi fortsetter det harde arbeidet fremover. Med et økende fokus på bærekraft står vi overfor en stor utfordring i å skape hodetelefoner som treffer kravene som stilles om bare 1–2 år. Det skjer store forandringer hele tiden, og vårt mål er å utvikle oss i takt med disse!

Bilde 4

TESTING: Alle produktene blir testet, både lydkvalitet og holdbarhet. Foto: Tor Arne Brekne

Her kan du se vår første utgave av TH-193

Her kan du se nyeste versjon av TH-193