Ofte stilte spørsmål
1Er det noen oppstartskostnader med abonnement?
Det er ingen oppstartskostnader. Du betaler kun en årlig sum per headset + mva og frakt.
2Kan vi teste før vi kjøper?
Ja, dere kan bestille testheadset ved å klikke på denne lenken:
www.skolelyd.no/testheadset/
Obs: kun 1 headset av hver type per skole.
3Hvor mye koster abonnementet totalt i løpet av 2 år?
Du må betale abonnementskostnaden 1 gang årlig i 2 år.
Priseksempel med TH-193 som koster 89kr per år per hodetelefon: 89kr x 2 = Totalsummen for 2 år 178,- + frakt og mva.
Dere får erstattet ødelagte hodetelefoner i hele perioden.
4Er hodetelefonene våre etter vi avslutter abonnementet?
De er deres etter endt abonnement.
5Hvor raskt leverer dere varer?
Vi pakker og sender varer hver dag så du kan forvente rask levering hver gang (1-5 dager)
Du vil alltid få sporingsnummer og informasjon slik at du kan følge med på forsendelsen.
6Får vi en bedre pris om vi kjøper headset til alle elevene på skolen?
Send en forespørsel til support@skolelyd.no om dere ønsker å gjøre et storinnkjøp så ordner vi en ekstra god deal til dere.
7Inngår dere kommuneavtaler?
Ja, da kan vi også skreddersy en løsning for enkel håndtering av erstatninger o.l. ved kjøp av abonnement. Ta i så fall kontakt med andre.rostad@skolelyd.no for kommuneavtaler.
Du kan også lese mer om kommuneavtaler på denne siden: https://skolelyd.no/kommuneavtale
8Hvordan går vi frem for å få erstattet ødelagte headset? (abonnement)
Når du er klar for å få erstattet hodetelefoner gjør du som følger:
Har du mottatt hodetelefoner før 01.01.2022 går du til www.skolelyd.no/retur og sender inn skjemaet med antall hodetelefoner som er ødelagt. Vi vil da besvare henvendelsen samme dag og legger med en fraktetikett, slik at du enkelt kan levere inn de ødelagte hodetelefonene for retur hos posten.
Vi anbefaler at dere samler opp og sender oss retur først når alle backup hodetelefonene er brukt opp. På den måten sparer dere både penger og miljøet.
Samme dag som vi mottar de ødelagte hodetelefonene sender vi nye i retur. Vi kan også justere antallet backup hodetelefoner etter deres ønsker og behov underveis i abonnementet.
2. Har du mottatt modellen TH-193 etter 01.01.2022 kan du til www.skolelyd.no/erstatninger og fylle ut skjemaet med serienummer som finnes på denne modellen. Serienummeret finner du ved å enkelt fjerne øreputen på den siden som ikke har aux-kabel. Så fort vi har mottatt skjemaet deres vil vi pakke og sende dere nye hodetelefoner.
9Kan jeg kontakte en kunde for referansesjekk?
Se gjerne referanser på hovedsiden vår. På grunn av GDPR og personvern kan vi ikke gi ut referanser med mindre vi har et klart samtykke fra skole og kontaktperson.
Men dere vil alltid kunne bestille gratis test-headset og teste selv. Det gjør du enkelt her: www.skolelyd.no/testheadset/
10Har deres hodetelefoner mikrofon?
Ja, absolutt alle hodetelefoner du finner på skolelyd.no har mikrofon.
11Hva er det minste antallet vi må kjøpe?
Vi har ingen minimumsbestilling.
Men på grunn av fraktkostnader vil vi anbefale at dere allikevel setter dere en minimumsgrense selv, for å slippe høye fraktkostnader på småforsendelser.
12Får vi varer levert direkte til Skolen?
Ja, dere kan velge selv i utsjekk om dere ønsker å hente pakkene på nærmeste postkontor, eller om dere vil ha varene levert direkte på skolen.
13Hvilke enheter kan vi bruke deres hodetelefoner på?
PC, Ipad, android nettbrett, chromebook, mac, og andre enheter med 3,5mm jack plug (standard lydinngang for de aller fleste enheter).
Er du usikker på om det funker på deres enhet? Bestill test-headset her: www.skolelyd.no/testheadset/