Kjøpsbetingelser og GDPR
Siste oppdatering 29.01.2024
Kjøpsbetingelser
Priser
Skolelyd setter priser som varer 1 år av gangen. Dersom det er store svingninger i valutamarkedet, økning i frakt/import eller andre avgifter kan Skolelyd allikevel gjøre endringer. Se nettside for priser. Moms og frakt blir fakturert i tillegg til pris for produktene som vist på nettsiden (handlekurv/utsjekk).
Sikkerhetskrav
Skolelyd har alltid fokus på produktsikkerhet. Derfor følger vi krav som EU stiller til produktsikkerhet. Det betyr at alle varene våre er merket med CE-merket. (På produktets emballasje eller direkte på produktet).
Leveranse
Vi kan levere varer til sending hver dag. Alle bestillinger leveres normalt innen 1-5 virkedager. Allikevel er det alltid lurt å sette av noen dager ekstra frakttid i spesielt travle høytider.
Når det blir lagt inn bestillinger med direkte levering til skolen må det alltid være fri adkomst for bil/lastebil til den adressen som er oppgitt ved bestilling. Dersom det ikke er fri adkomst kan leveringen bli forsinket, levert til nærmeste postkontor eller returnert etter 2 forsøk. Skolelyd AS er ikke ansvarlig for forsinkelser eller ekstra kostnader som oppstår dersom det ikke er fri adkomst for bil/lastebil.
Betaling
Normal betalingsfrist er 30 dager fra fakturadato. Ønsker dere kortere/lenger frist, vennligst gi oss beskjed samtidig som du bestiller eller så raskt som mulig etter bestilling.
Sortiment
Om en av våre varer blir utsolgt vil det som oftest være kort tid igjen til produktet kommer inn på lager igjen, og kunde kan selv bestemme om det ønskes et annet produkt eller om ønsker å vente.
Retur av varer/avbestilling
Det er opp til Skolelyd AS kundeservice å avgjøre om forespørsler om avbestilling og retur av varer uten feil eller mangler godtas eller ikke. Alle varer som returneres må være forsvarlig pakket og i sin originalemballasje. Skolelyd har kostnader i forbindelse med alle bestillinger og derfor godskrives aldri mer enn 75% av fakturert beløp. Alle reelle fraktkostnader blir belastet kunden i tillegg.
Transportskader/manko
Kunden må alltid sjekke at både antall kolli og antall headset stemmer med det vi har avtalt! Sjekk også at kolliene er uåpnede og uskadet. Alle skader eller avvik må gis skriftlig til support@skolelyd.no så raskt som mulig etter levering. Dersom skader eller avvik ikke ikke blir varslet Skolelyd AS innen 1 uke etter levering tar ikke lenger Skolelyd ansvar for disse. Det medfølger pakkseddel slik at alle kunder skal kunne enkelt sammenligne ordre og faktisk mottatt varer og antall kolli.
Reklamasjon
Dersom det oppdages feil eller mangler må dette meldes raskest mulig til support på support@skolelyd.no eller telefon +47 23654377. Ingen varer skal sendes tilbake til Skolelyd uten at dere har vært i kontakt med support.
Ved reklamasjon trenger Skolelyd AS følgende informasjon om deg:
- Navn på skole og kontaktperson
- Bilde sendes til support@skolelyd.no
- Forklaring om feil/mangler
Vi vil gi deg en tilbakemelding i løpet av maks 7 virkedager angående din reklamasjons-sak med videre dialog om hvordan saken kan løses best mulig.
Cookies
Vi benytter såkalte «cookies» i kombinasjon med dine personopplysninger.
Har du spørsmål eller det er annet i forbindelse med dette ta kontakt med oss.
GDPR
Etter at du har registrert deg som kontaktperson i vår nettbutikk i forbindelse med etablering av kundeforhold vil vi behandle personopplysninger om deg, og er ansvarlig for denne informasjonen. Det vil forekomme personlig informasjon om deg i våre e-postsystemer, webtrafikk, lagrede dokumenter og vil således behandles i våre systemer.
Personopplysninger som vil brukes er navn, epost og telefonnummer, og vil håndteres av alle relevante avdelinger i vår organisasjon. Har du ved tidligere anledning bedt om eller samtykket til å motta nyhetsbrev fra oss vil også ditt navn, postnummer, bedriftsnavn og e-post bli lagret i vårt mailsystem. Du kan som alltid melde deg av vårt nyhetsbrev når som helst ved å bruke avmeldingsfeltet nederst i alle våre nyhetsbrev. Vi vil da slette deg fra tjenesten.
Ved henvendelse til vårt kundesenter, enten direkte eller digitalt, vil de kunne benytte eventuell informasjon om deg til videre dialog og personlig oppfølging/betjening.
Vi vil ikke dele dine personopplysninger med andre selskaper, virksomheter eller samarbeidspartnere. Det er du som eier dine personopplysninger, og du kan når som helst få innsyn i informasjon vi har om deg eller rette eventuelle feil. Er din opplevelse at vi ikke behandler dine personopplysninger korrekt eller i henhold til lovverket, ta kontakt med oss eller Datatilsynet.