Inga Fauske og André Rostad står bak bedriften Skolelyd
Hvilke endringer har skjedd siden vi først startet opp?
Etter at Skolelyd først startet opp i 2019, har det skjedd store forandringer med både produktene og abonnementstjenesten som tilbys våre kunder. Vi er fleksible og raske når det kommer til å utvikle oss i takt med kundenes behov og forventninger.
Dette har også gitt oss mange trofaste kunder. Ved utgangen av 2019 hadde vi totalt 550 hodetelefoner med abonnement ute i Norske skoler. Lenger ned kan du lese hvor mange aktive abonnementer vi har i 2022.
Endringer som forbedrer kundeopplevelsen
UTVIKLING: Øverst fra høyre ses hodetelefonene fra det første Skolelyd tilbød i 2019 til den nye modellen som snart kan bestilles. Under en spesiallaget modell som kan seriekobles. Foto: Tor Arne Brekne
Vi jobber stadig for å sikre forbedring av produkter, abonnementsløsning og andre tiltak som kan gjøre livet lettere for våre kunder. Her er en oversikt over noen av endringene som har skjedd siden vi først startet opp i 2019:
Alle som ble abonnementskunder i 2019/20 og som fikk levert våre aller første og noe spinkle hodetelefoner, har over tid fått erstatninger av oss for produkter som eventuelt har blitt ødelagt.
Kundene våre har nå hodetelefoner av et helt annet kaliber. De tåler mer, har bedre lyd og er dessuten mer komfortable. Både elever og lærere er veldig fornøyde med den penge- og tidsbesparende løsningen, som også inkluderer oppgradering av produkter i avtaleperioden.
Hvorfor investerer Skolelyd så mye tid på videreutvikling?
Målet vårt er å bli Norges største aktør innen leveranse av hodetelefoner til skolen. Da kan vi ikke sitte rolig i båten og tro at et produkt som selger nå, vil fortsette å selge i all fremtid.
Dette er en av grunnene til at vi hele tiden forsøker å utvikle oss i takt med kundens ønsker og forventninger. Skolene er svært opptatt av å få hodetelefoner som dekker alle deres behov, og med den rivende utviklingen innen teknologi endres også behovene raskt.
Hodetelefoner som tidligere kun har blitt brukt til å lytte på innhold, brukes nå i større grad til å produsere innhold. Elever leser for eksempel inn engelske tekster eller spiller inn lyriske dikt som de selv har skrevet i forbindelse med norsk-leksen. Da er det viktig med godt utstyr!
Stadig bedre løsninger har gitt oss mange trofaste kunder
Mange av dagens selskaper jobber hardt for å gjennomføre salg, og så snart kunden har betalt er arbeidet over. Vi i Skolelyd ønsker å skille oss ut i mengden. Derfor fortsetter vi det harde arbeidet også etter at et salg er utført, slik at kundeopplevelsen blir best mulig.
Ved utgangen av 2019 hadde vi totalt 550 hodetelefoner med abonnement. Nå har vi over 30 000 abonnenter i Norge, og med nærmere 70 000 engangskjøp kommer vi til å ha solgt 100 000 hodetelefoner før året er omme.
Vi fortsetter det harde arbeidet fremover. Med et økende fokus på bærekraft står vi overfor en stor utfordring i å skape hodetelefoner som treffer kravene som stilles om bare 1–2 år. Det skjer store forandringer hele tiden, og vårt mål er å utvikle oss i takt med disse!